09 Temmuz, 2017

Giyinme Odası - Dolabı - İkea



   Merhabalar :)

 Bugün giyinme odamı  nerden aldığımdan nasıl düzenlediğimden bahsedicez.

Ben ilk başta interntten çok baktığım için burdan birilerine fikir olacağını düşünüyorum.

 Öncelikle benim evimde ayrı bir giysi odası yok. ben    3.odayı giyinme odası yaptım :)
Erkenden orayı çocuk odasına ayırmayı istemedim zaten beşikte yatıyorlar kaç yıl.
Beşiği koycak yer bulunur. Dolaptan bol birşeyde olmadığına göre en iyisi keyfini çıkartayım dedim :)

Kıyafet Merakım Nerden Başladı ?

Benim bütün akrabalarım giyim sektörü içerisinde.

Babamın da giyim mağazası vardı kızılayda. Bende orada büyüdüm diyebilirim.
İstanbula gidip babamla beraber toptancıları atölyeleri gezmeye 8-9 yaşlarımda başlamıştım.
Kıyafete her zaman başka bir ilgim vardı.
Hatta sürekli işin içinde olduğumuzdan mıdır nedir tarzım biraz farklı oldu zamanla. Kolay kolay beğenen bir insan değilimdir.
Ama her zamanda spor ve rahat giyimden yanayımdır :)
Aldığım veya alacağım her şeyde babamdan fikir alırım.
Giysi odamı da kafamda planlayıp çizdiğimde babam çok beğenmişti.
Ona sormadan yapmazdım zaten :)
xoxo

İkea nın pax dolaplarından istedim. İçini istediğim gibi ayarlayabilirim diye.
Eve usta çağırıp yaptırmak istemedim mutlaka bir sorun yaşanıyor şu dolap ustalarıyla :D


Öncelikle Dolaplar Dışardan Nasıl Gözüküyor Bakalım.


    
Burası kapıdan girince sol duvar. L şeklinde devam ediyor.

Ben açık dolap tercih etmedim. Kendimizi kandırmayalım her dakika toplu olamayabiliyoruz :)

Ama normal kapakta dolabı duvardan farksız yapıyordu.

Bende buzlu cam tercih ettim :)

Köşe dolap için en sevdiğim renklerden kiremiti tercih ettim.

Benim Pek Pembeci Mavici Tip Olmadığımı Herkes Bilir :D 

Dolap kapaklarından biri de ful ayna oldu.

L nin diğer tarafı da : 




giyinme odası

Yine Kiremit bir kapak ile devam ediyor ve bu şekilde gözüküyor:)


İkea Dolaplarının Boyları Çok Uzun Nerdeyse tavana kadar geliyor.

Diğer mobilya firmalarının 1.50 dolapları 5000 tl gibi fiyatlara satılıyordu.
Ve benim dolaplarım 2 duvarı kaplarken o dolaplar tek duvarı kaplıyordu.

Benim gardrobumda 2 katı olmasına rağmen 4.500 tl tuttu.

Yani ayırdığım bütçeye tam denk geldi :)

İkeadan pax gardrop almak istiyorsanız ortalama bu fiyatlara çıkıyor.

Odanın Geri Kalan Bölümlerinde Yine Kiremit Kullandım.

ikea


8 Çekmeceli Şifonyerim Yine ikea ve kiremit rengi.
800 tl civarında olması lazım.

Soldaki Kirli Kutum Yine İkea


İKEA

Şifonyerin Üstü :)
Cam kutu ve yaprak tabak : İKEA
Tepsi : HM HOME

ÇEYİZ
Işıktan dolayı çok gözükmüyor ama ahşap sandığımda camın önünde.

Ahşap sandıkları çok beğeniyorum şu beyaz çeyiz sandıkları pek hoşuma gitmiyor.

Oda sitelerden alındı. Küçükle orta arası boyutta 480 tl idi.


DOLAPLARIN İÇ DÜZENİ

İkea ya gidince siz hayalinizdeki dolabı ordaki arkadaşlarla beraber çiziyorsunuz. dolap kapaklarından kulplarına kadar seçiyorsunuz. Sonra fiyat çıkartıyorlar. Kasada ödeyip eve taşıyorsunuz. Eve taşıma ve kurulum ücretli. Ama bazen kampanya yapıp ücretsiz yapıyorlar :)


ikea pax







Bu kısımı çok uzun tuttum pardösü-abiye-elbise asmak için.
Kısa dolaba asınca etekleri kırışıyordu.
Alt kısımda ev terliklerim var.
Boş alanı çekmece ile değerlendirdim.




ikea pax







ikea pax




En üste valizlerimi ve düzgün durmayan çantalarımı koydum :D 
Altına yine çantalarımı koydum.
Ortada Gömlek asma yeri ve aşağıda da pantolon askıları var.










ikea pax

Burda da yine yukarda kışlık rafı.
Ortada gömlek asmak için altta pantolon asmak için yer var.
Ortadaki ilk çekmece kemerler için bölmeli.
İkinci çekmece normal çekmece.

















ikea pax

                       Bu şekilde oldukça döküntü topluyor.

Çekmecenin içi gözüksün diye gömleklerin altında cam raf kullandık :)

Herşeyi en ince ayrıntısına kadar planlamak istiyorsanız ikeadan almanızı tavsiye ederim :)







 , , , , , , , , , , , , ,    
Paylaş:

6 yorum:

  1. Planlama, düzen hepsi çok güzel olmuş emeklere değmiş sonuç; harika ����
    Her eve lazım kesinlikle ☺️

    YanıtlaSil
  2. Çok sık olmuş büşcüm bayıldım !!

    YanıtlaSil
  3. selamunaleykum boyanızın markasını ve kodunu öğrenebilir miyim çok güzelmiş

    YanıtlaSil

DÜŞÜNCELERİNİZİ PAYLAŞIRSANIZ ÇOK MUTLU OLURUM :)